dilluns, 9 d’agost del 2010

Valenbisi





Des de fa uns mesos, s'està produint a la ciutat de València un fenomen gairebé nou per a nosaltres (els valencians capitalins d'a peu); seguint les grans (i no tant) ciutats europees s'està establint un sistema de lloguer de bicicletes públic a càrrec de l'Ajuntament de València: Valenbisi

El sistema pareix que té bon aspecte, traus un abonament anual per 18 euros i després cada vegada que agarres una bici et regalen la primera mitja hora i la resta és a 1 euro la següent mitja hora i tres euros cada hora següent.

Bo, el preu no està mal del tot, i a més estan fent "aparcaments" per tot arreu, així que, en principi, està bé la idea...

Fins ací trobe que és una bona idea.

Val, ara anem al punt de què és anar en bicicleta en la ciutat de València.

La nostra ciutat, des de temps immemorials ha estat una ciutat tradicionalment ciclista, principalment pel clima suau i la planícia del seu sol.

Però des que els animals de quatre rodes aterraren ací este mitjà de transport ha anat en decadència, propiciat també pel poc interès dels polítics en fomentar la utilització d'estos aparats tan ecològics i silenciosos.

Ara ens venen amb esta novetat però no avisen que caregem de carrils bici per tot arreu i que estos tenen el costum de desembocar en avingudes o s'acaben sense previ avís.

A més a més ara s'ha posat de moda per part de la policia local de la ciutat multar als ciutadans que circulen per la vorera en bicicleta, una mesura que puc arribar a entendre en tant que hi ha que respectar al vianant, però als ciclistes qui els respecta?

Agarreu qualsevol avinguda, Gran Via o carrer de més de tres carrils i a veure el que dureu sense morir de por; a mi em costa.

Clarament la bicicleta és un vehicle lent, almenys molt més lent que un cotxe o una moto, però per este motiu no ha de ser objecte de la ira dels conductors, ja que s'estan jugant la teua vida sense cap tipus de consideració.

Jo des d'ací anime a l'Ajuntament a que canvie esta política de bicicletes de lloguer per:

A) Més carrils bici

B) Campanyes de sensibilització a conductors

C) Mànega ampla als policies en tant que el ciclista no siga un perill per als vianants amb una conducció imprudent.

3 comentaris:

DE TOT UN POQUET ha dit...

Benvingut al paradís dels blocaires... i pensar que mon pare havia anat a la Ribera en bicicleta quan jo tenia uns cinc anys... i ara ja veus com està el tema.

ALBA ha dit...

A la "cospomolita" i "avançada" ciutat de Barcelona li passa el mateix. Un sistema de "Bicing" novedós i "super xulo", però els carrils bici són escasos, els cotxes són els amos de les carreteres (i quan no, la marabunta de persones) i a sobre et posen multa per qualsevol xorrada. Ah! I de pla la city no té res... Amb aquest plan lo lògic seria que molts ciclistes abandonesin la bici...però no! Cada cop n'hi ha més, i l'Ajuntament passa, prefereix tenir ocupats els seus treballadors en obres inutils com fer unes escales quatre vegades en un any. Un vergonya.

ALBA ha dit...

Per cert, jo sempre que puc vaig en bici, tot i que acabo amb atacs d'histèria perquè estic més estona parada als semàfors deixant passar els cotxes que pedalant...xD

Una altra cosa: jo volia agafar un ticket d'un dia, pero vaig pensar en les "grans avingudes vingues del no res" i se'm passaren les ganes ;)